Motorka

Úvod

V únoru 2012 jsem si koupil novou motorku.

No ona vlastně není nová, protože takovej boháč nejsem, abych si mohl dovolit koupit úplně novou motorku. Je to samozřejmě motorka z druhé ruky (respektive zhruba ze třetí až čtvrté ruky, protože já jsem třetí majitel v ČR a motorka měla i nějakou historii v Německu). Nicméně to není podstatné. Pro mě je to nová motorka, protože jsem doposud měl jen stopětadvacítku a tohle je pětistovka, konkrétně Kawasaki ER500A nebo chcete-li ER-5 (pár fotek viz můj profil na Facebooku).

Detaily

Protože mě pořád obtěžovaly dotazy typu kolik jsi už jel apod, tak bych rád uvedl tyto informace na pravou míru. V první řadě musím říct, že jsem řidič, který se snaží alespoň trošku dodržovat pravidla silničního provozu, takže například po městě se snažím jet někde v rozmezí rychlosti 50-60 km/h (samozřejmě tam, kde je povolana rychlost 80 jedu rychleji).

Rychlost

Zatím jsem na motorce nejel rychleji než cca 110 (kousek po dálničním přivaděči od Olomouce — je tam omezená rychlost na stovku), ale pokud budu mít příležitost vyzkoušet někde vyšší rychlost, tak ji vyzkouším (nicméně jen v rámci možností, kvality silnice a mých schopností). Každopádně musím říct, že jsem nekupoval silnější motorku kvůli rychlosti, ale kvůli výkonu, tzn. když budu chtít předjet nějaké auto, neměl bych s tím mít takový problém jako s mou předchozí motorkou. Rychlou jízdu moc neuznávám. Když jedu na vyjížďku, tak mi těch 80-90 km/h mimo obec bohatě stačí. Do zatáček jezdím opatrně a raději si zpomalím (a to nejen proto, že se bojím motorku víc naklonit).

Blbinky

Pořád se mě někdo ptá, jestli už jsem jel na zadním? Jízdu na zadním kole absolutně neuznávám (pokud se nejedná o nějaké show pro diváky, provozované nějakým profesionálem) a v žádném případě ji nehodlám aplikovat. Takže moje odpověď je ne, na zadním jsem nejel a nikdy nepojedu (přesněji řečeno jet nechci), protože motorku mám na ježdění a ne na dělání pičovin.

Závěr

Závěrem bych chtěl říct, že si myslím, že motorka není od toho, aby se na ní dělaly hovadiny (samozřejmě pokud se nejedná o motorku k tomuto účelu přímu určenou — tím myslím ta různá endura či nějaké úpravy pro stuntracing, apod.), ale je určena k tomu, aby si člověk užil trošku adrenalinu z jízdy, aby se pokochal krajinou apod. Alespoň to je můj názor. Podle toho taky jezdím (tzn. žádné projíždění městem stovkou a rychleji, žádné ježdění na zadmím, žádné drifty, gumování, apod.). Jezdím tak, abych se nezabil a abych pokud možno nezpůsobil žádnou újmu ani nikomu jinému.

Tím by se měl řídit každý motorkář.


Přeskočit na obsah